Agencija UN-a sa sjedištem u Ženevi priopćila je da postoje dokazi da su muškarci, žene i manjinske skupine različito pogođeni štetama povezanima s alkoholom te da je industrija prilagodila svoj marketing tako da cilja na različite spolove.
“Politike kontrole alkohola ostaju uglavnom rodno slijepe”, kaže WHO te poziva vlade da uzmu u obzir spol pri osmišljavanju mjera kontrole.
Industrija se sve više koristi rodnim pristupima kako bi privukla potrošače, ističe WHO, dodajući da je od ključne važnosti držati korak s ovim promjenjivim marketinškim taktikama.
Nakon uspjeha u borbi protiv utjecaja drugih proizvoda, poput cigareta, na javno zdravlje, WHO sve više usmjerava pozornost na rješavanje pitanja štetnosti alkohola.
Svjetska zdravstvena organizacija ističe studije koje su otkrile da industrija sve više cilja na žene – od pakiranja do reklama koje naglašavaju aspekte feminizma ili ženska prijateljstva.
Muškarce se također cilja marketingom kojim se naglašavaju tradicionalne predodžbe o muškosti i izloženi su većem riziku od opijanja, razvoja problema s alkoholom i agresivnog ili rizičnog ponašanja, istaknula je WHO.
No žene trpe veće štete pri nižim razinama konzumacije alkohola.
LGBTQ+ zajednica također se suočava s različitim štetama, često konzumira više alkohola i ima više problema s ovisnošću nego hetroseksualne osobe, dok su naslijeđe kolonijalizma i ekonomska marginalizacija također doveli domorodačke narode u povećani rizik, rekao je WHO.
Ta organizacija ističe da je konzumacija alkohola uzročni faktor za više od 200 bolesti i ozljeda, uključivo i neke vrste raka, cirozu jetre i kardiovaskularne bolesti.